wtorek, 27 lutego 2018

Dlaczego?

Często zadajemy sobie różne pytania w rozmaitych życiowych sytuacjach. Jednym z podstawowych pytań jest "dlaczego?" i zadajemy je, gdy chcemy poznać przyczynę jakiegoś zdarzenia. Odpowiedź na to pytanie nie zawsze jest oczywista i znana - wielokrotnie nie potrafimy odgadnąć, np. dlaczego nam się coś nie udało lub czemu ktoś zrobił pewną rzecz tak, a nie inaczej... dlaczego o tym piszę? ;) bo o tym jest dzisiejsza wierszo-piosenka, na którą zapraszam :) dlaczego taki tytuł? a dlaczego nie? :)

"Dlaczego?"

1) Byłem entuzjastycznie nastawiony,
dobrze przecież miało być.
Wydawało się, że zbiorę sukcesu plony,
lecz tym razem nie było nic...

Miałem okazję, sukces przyjść miał,
a ja walczę ciągle o to, aby był.
Nie jest tak, jakbym chciał,
widzę, jak nadzieja rozpada się w pył.

Ref. Gdzie ten sukces, szansa wykorzystana?
Dlaczego znowu się nie udało?
Dlaczego znów spotkała mnie przegrana?
Czy starałem się zbyt mało?

2) Przecież byłem na to gotowy,
tak przynajmniej wydawało się mi.
Okazało się, że nie mam głowy,
by wspiąć się na sam szczyt.

Myślałem, że radę sobie dam,
lecz zabłądziłem przez błędy.
Teraz zostałem już sam
i nie dotyczą mnie progresu trendy.

Ref. Gdzie ten sukces, szansa wykorzystana?
Dlaczego znowu się nie udało?
Dlaczego znów spotkała mnie przegrana?
Czy starałem się zbyt mało?

3) Dlaczego jest tak, a nie inaczej?
Dlaczego nie cieszę się sukcesem?
Czy jakoś to sobie wytłumaczę?
Może zwyczajnym życiowym regresem?

Dlaczego wszystko się rozpada?
Jak długo taki kryzys może być?
Dlaczego deszcz porażek wciąż pada?
Czy słońce zwycięstw wyjdzie już dziś?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz